Дизартриясы бар балалармен логопедиялық жұмыс

Дизартриясы бар балалармен түзету логопедиялық жұмыс – бұл артикуляциялық аппараттың бұлшық еттерінің немесе кері қозғағыш анализатордың зақымдануынан туындаған сөйлеу функциясын жүйелі қалпына келтіру. Терапевтік жоспар аурудың түріне және ауырлық дәрежесіне байланысты ерекшеленеді, соның ішінде, невропатолог тағайындаған дәрі-дәрмектік қолдауды білдіретін кешенді емдеу, физиотерапиялық әсер ету, психологиялық-педагогикалық және түзету жұмыстары.

Дайындау

Дизартрия артикуляциялық аппарат бұлшықеттерінің иннервациясының бұзылуынан пайда болғандықтан, балалармен жұмыс істеуге логопед-дәрігерлерді тартады, олар дұрыс тыныс алуды, сөйлеу аппараты мен қолдың ұсақ моторикасын, дыбыс айтуды, күш пен тембрді дамытуға және дауыс интонациясын дамытуға көмектеседі. Дизартриядан зардап шеккен балалармен логопедиялық сабақтар жүйелі түрде және тәжірибелі дәрігердің бақылауымен өткізіледі.

Дайындық кезеңінде негізгі міндет артикуляциялық қимылдарды дұрыс орындау үшін бұлшық еттер жаттықтыру болып табылады. Пациенттің жағдайына байланысты (гипо – немесе гипертонус) физиотерапиялық процедураларды тағайындайды. Бұл кезеңде дизартриясы бар балалармен логопедтің жұмысы:

  • логопедиялық массаж және артикуляциялық жаттығу;
  • физиологиялық тыныс алу жаттығулары үшін тыныс алу жаттығуы;
  • тембрді қалыпқа келтіру, интонациялық бояу, логикалық стресс үшін жаттығулар;
  • дұрыс дағдыларды кейіннен бекіте отырып, дыбыс айтудың бұзылуын түзету;
  • қолдың ұсақ моторикасын дамыту.

Мұндай рәсімдер мен жаттығулар бұлшық ет тонусын қалыпқа келтіреді, қозғалыс көлемі мен амплитудасын жақсартады.

Дыбыс айтылуын түзету

Бұл кезеңде дизартриясы бар баламен түзету жұмысы дұрыс айту үшін қажетті дағдыларға үйрету болып табылады. Дәрігердің міндетіне кіреді:

  • артикуляцияға қатысатын органдардың негізгі ұстанымдарын әзірлеу және жаттықтыру;
  • әр түрлі дыбыстарды айту дағдыларын жүйелі зерттеу және бекіту;
  • фонематикалық есту қабілетін дамыту;
  • дыбыстарды еліктеу, дәрігерді қайталау арқылы қою;
  • сөздегі бірқатар дыбыстардың айтылуын автоматтандыру;
  • саңырау және дыбыссыз үнсіз буындарды дәйекті айту арқылы нәтижені бекіту.

Әрбір пациент үшін дыбыстарды зерттеу дәйектілігінің схемасы жеке тәртіпте әзірленеді, ол сөйлеу аппаратын дайындауға және артикуляциялық төсеудің қол жетімділігіне байланысты. Түзету әсері оқшауланған дыбыстарды толық автоматтандыруға дейін жалғасады және негізгі аурудың терапиясымен біріктіріледі.

Коммуникативтік қабілеттерін арттыру

Жүргізілген түзету жұмыстарынан кейін балалар дыбыстар мен сөздердің нақты айтылу дағдысына ие болады, бірақ жағдай өзгергенде өз іскерліктерін жоғалтады, бұл қарым-қатынас кезінде өзін-өзі бақылау дағдыларын қалыптастыру үшін қосымша күш-жігерді қажет етеді. Дәрігер-логопедтер осы мақсаттар үшін өлеңдерді жатқа білуге немесе әңгіме құрастыруға арналған жаттығуларды қолданады, сондай-ақ дауыс модуляциясын дамытуға, интонация мен логикалық екпінді дұрыс пайдалануға тапсырмалар ұсынады.

Оңалту

Патология мен қайталама асқынулардың қайта дамуына жол бермеу дизартриядан кейін баланың жеке немесе топтық сабақтарға, үй жұмысына баруын болжайтын оңалту мүмкіндігін береді. Оңалту шаралары өмірдің алғашқы жылдарында перинаталдық энцефалопатия диагнозы қойылған балалар үшін аса маңызды.

Мектепке дайындық кезінде дизартрияны тартқан балалар логопедпен және психологпен қосымша сабақтарды қажет етеді,бұл оларға оқуға жақсы көңіл бөлуге мүмкіндік береді.

Логопедтің тапсырмасы бойынша сабақтарды ұйымдастыру үшін ата-аналарға жадынама

  • Логопедтік жұмыстың нәтижелерін бекіту үшін сіздің балаларыңыз тұрақты үй сабақтарын қажет етеді. Сабақ уақыты (15-20 мин) күн тәртібінде бекітілуі тиіс. Сабақтың тұрақты уақыты баланы тәртіпке келтіреді, оқу материалын меңгеруге көмектеседі. Балаға ертең қандай тапсырмаларды орындаатыны туралы хабарлау қажет.
  • Сабақтар серуендеу, сапарлар кезінде өткізілуі мүмкін. Бірақ кейбір сабақ түрлері міндетті тыныш іскерлік жағдайды, сондай-ақ алаңдататын факторлардың болмауын талап етеді.
  • Баланы өз бетінше тапсырмаларды орындауға үйрету қажет. Егер бала сәтсіз болса да, тапсырманы қалай орындау керектігін көрсете отырып, асығыс емес. Балаға көмек уақытылы және ақылға қонымды сипатта болуы тиіс.
  • Баланың ересек ортасының қайсысы онымен логопедтің тапсырмасы бойынша айналысатынын анықтау қажет; балаға қойылатын бірыңғай талаптарды әзірлеу қажет.
  • Тапсырманы алған кезде оның мазмұнымен мұқият танысып, оның түсінікті екеніне көз жеткізіңіз. Қиын жағдайларда тәрбиешімен немесе логопедпен кеңесіңіз.
  • Сабақ үшін қажет көрнекі немесе ойын материалын таңдаңыз. Баламен бірге қандай материал жасауға болатынын ойлаңыз.

Атырау балалар оңалту орталығы

Атырау балалар оңалту орталығында логопед пен психологтың жұмысын қамтитын емдеу курсынан өте алады, дизартрия дәрежесі әртүрлі балалар мамандандырылған оңалту орталығында өтеді, онда өз пациенттерін үздік логопедтер күтеді.